A 6.C. hivatalos oldala
Báthory István Elméleti Líceum
viselt dolgainkról
Jelszó: Légy önmagaddal szemben szigorú és igényes!
(jobban mondva az oszi jelszava, amivel egyetértünk, de nem tudjuk mindig betartani)

Vásárhely-Segesvár-2010.június

Brassó-Barót - Kisbacon -  2010.október

Az első hó

Ember tervez, Isten végez. Nem egyszer bebizonyosodott. Így történt a 6.A és 6.C. osztályok háromnapos kirándulásán is. A kirándulás célja a közösségformáláson és tanuláson kívül, az ősz megélése. Sajnos, ebbe szólt bele az első hó, amit a 6-os diákok a Brassóban érték meg pontosa október 9-én, 13-15 óra között. A kedvet inkább feldobta az eltévedt tél látványa és ízlelgetése. A hideg és a vizes cipő mellékesnek bizonyult. Így vált ez a kirándulás is többszörös élménnyé. De beszéljenek/írjanak/meséljenek a kirándulók:

Az osztályfőnökeink eldöntötték, hogy megérdemlünk egy szép kirándulást. Így egy felhőtlen őszi nap a VI C-sek és a VI A-sok elindultunk Brassó felé.

Péntek délben indultunk és késő este érkeztünk meg Barótra, ahol a szállásunk és az étkeztetésünk biztosítva volt. Meleg szobákkal vártak. A szobákban négyen vagy öten aludtunk. Csak az volt a gond, hogy nekünk nem volt álmunk és késő estig szórakoztunk (kacarásztunk). A szombat  reggeli kelés nagyon nehéz volt, mert korán keltünk. Megreggeliztünk és utána, pedig elindultunk Brassóba. Ott meglátogattuk az Állatkertet és a Fekete templomot. Az állatkertet elég gyorsan végig jártuk, mert esett az eső. Elég hideg is volt, az állatok is elhúzódtak.

Legtöbb állat bent volt a ketrecébe, csak a medvék játszódtak kint. Ezután a Fekete templomot látogattuk meg ahol az oszi néni édesapja nagyon viccesen mutatta be a templomot. Délben, hogy mindenki kedvére legyen az ebéd, a MC’Donalds-ban ebédeltünk. Ez természetesen energiával töltött fel mindenkit.

Az ebéd után felmentünk Brassó Pojánára, ahol nagy meglepetésünkre már megérkezett a tél.

Ott egy nagyon szép délutánt töltöttünk el és hógolyóztunk meg játszottunk a hóba és álmok és vágyak valóra válásáért könyörögtünk egy kútnál. Pénz érmeket dobtunk bele, és akinek sikerült bedobni annak teljesül majd a kívánsága, ha igazán szeretné. Innen fáradtan meg nyakig vizesen mentünk vissza a panzióba, ahol nagyon finom vacsorával vártak.

Este a fáradtságtól olyan hamar elaludtunk, hogy még az oszik is tudtak aludni tőlünk. Reggel korán keltünk és reggelizés után meglátogattuk Benedek Elek Emlékházat, ahol a dédunokája mutatta be a házat. Előtte pedig a református templom meglátogatása után egy kis beszélgetésre és csemegézni álltunk meg a templom udvarán. Téli szelek jártak. Az Emlékház megtekintése után, leróttuk kegyeletünket Benedek Elek sírjánál is, ahol sok érdekességet mesélt az oszi néni apukája, Sanyi bácsi.

Ebéd után türelmetlenül és izgatottan vártuk a haza indulást. Így telt el a VI C-nek és a VI A-nak ez a szép őszi hétvége. Rájöttünk, hogy az időjárás csak kedv kérdése.